Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگر فیلم «لامینور» گفت: کار با داریوش مهرجویی همواره برایم لذتبخش بوده است، فیلمنامه لامینور هم اتفاقی جذاب برای من بود زیرا حرف تازه ای برای گفتن داشت و من بعد از خواندن آن تصمیم گرفتم که در کنار مهرجویی بوده و در این فیلم سینمایی به ایفای نقش بپردازم. 

علی نصیریان در گفت‌وگو با میزان، پیرامون حضورش در فیلم سینمایی «لامینور» گفت: همواره همکاری با داریوش مهرجویی برای من لذتبخش بوده و طی سالها عمر و زندگی در کنار وی همیشه چیزهای زیادی بین ما به عنوان درس زندگی و تجربه رد و بدل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در همین رابطه ادامه داد: کار با داریوش مهرجویی همواره برایم لذتبخش بوده است، فیلمنامه لامینور هم اتفاقی جذاب برای من بود زیرا حرف تازه ای برای گفتن داشت و من بعد از خواندن آن تصمیم گرفتم که در کنار مهرجویی بوده و در این فیلم سینمایی به ایفای نقش بپردازم. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

بازیگر فیلم «لامینور» درباره این فیلم سینمایی اضافه کرد: لامینور زبان و جهان مهرجویی را با خود به همراه دارد، دغدغه های وی همیشه مختص خودش بوده و دوست دارد تا جهان خودش را به روایت تصویر بکشد، لامینور هم اینگونه فیلمی است که دنیای جالب و غیر تکراری را به مخاطب ارائه می کند. 

وی درباره احتمال موفقیت «لامینور» در گیشه سینما اظهار کرد: واقعیت امر در این سن گیشه و میزان فروش فیلم درجه اولویت من نیست، باید در اثری بازی کنم که مرا به چالش بیندازد، البته با وجود سالها کار این اتفاق خیلی سخت رخ می دهد به همین دلیل بود که لامینور را پذیرفتم زیرا برای من هم تازگی داشت. 

نصیریان در همین رابطه تاکید کرد: به هر نحو فیلم لامینور ساخته داریوش مهرجویی است و او کارگردانی است که مخاطب خودش را دارد، فیلم لامینور هم مخاطب خاص خود را می طلبد، مهم کیفیت است، من اعتقاد دارم که هر تعداد  مخاطبی که وارد سینما شود از تماشای لامینور لذت خواهد برد. 

این بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر درباره وضعیت فعلی سینما خاطرنشان کرد: واقعیت امر وضعیت خوبی نیست، این را همه می دانیم، کرونا هم مزید بر علت شد و باعث ورشکستگی بسیاری از افراد در جلو و پشت صحنه شد، اما به هر جهت ناامیدی ممکن نیست و من هم امیدوارم با پایان بیماری کرونا و ادامه سالی که آغاز شده شاهد رونق دوباره سینماهای سراسر کشور باشیم. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران داریوش مهرجویی فیلم سینمایی لامینور هم برای من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی تازه درباره آخرین عاشقانه زنده‌یاد حسام محمودی

آفتاب‌‌نیوز :

فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» دومین ساخته کاوه صباغ‌زاده مدتی است که در بخش «سینما آنلاین» فیلم‌نت اکران آنلاین شده است به همین بهانه محمد جلیلوند منتقد سینما در یادداشتی درباره ویژگی‌های این فیلم عاشقانه نوشته است.

در این یادداشت آمده است:

«عنصری به نام تخیل که نقش مهمی در شکل‌گیری صنعت سینما داشته و آن را به یکی از سودآورترین صنایع جهان تبدیل کرده، متاسفانه جایگاه چندانی در سینمای ایران نداشته و واقع‌گرایی آن هم به شکل افراطی و سرشار از اغراق جای تخیل را پر کرده است. در سال‌های اخیر اندک تلاش‌هایی برای تولید آثاری متفاوت با جریان روز سینمای کشورمان صورت گرفته و گهگاه نیز به نتایج درخورتوجهی منجر شده که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها «رمانتیسم عماد و طوبا» ساخته کاوه صباغ‌زاده است که تجربه‌ای نو و امیدوارکننده در قالب کمدی-رمانتیک به حساب می‌آید. پلتفرم فیلم‌نت که تنوع در پخش آثار سینمایی را در دستور کار خود داشته و در سال جاری نیز مانور بیشتری هم روی تنوع مضمونی اکران آنلاین داده، به تازگی پخش آنلاین این فیلم را آغاز کرده که می‌تواند دارای جذابیت‌های زیادی برای علاقه‌مندان این دسته از آثار باشد.

صباغ‌زاده پس از ساخت فیلم گرم و دلنشین «ایتالیا ایتالیا»، در دومین فیلم سینمایی خود «رمانتیسم عماد و طوبا» قالب کمدی-رمانتیک را برگزیده است. او قصه خود که با نگاهی به کتاب «سیر عشق» نوشته آلن دوباتن نوشته شده را بر پایه عشق میان عماد و طوبا بنا کرده و دیگر اجزا را حول محور این دو چیده است. در عین حال، فیلمنامه‌ای شخصیت محور خلق کرده که یکی از تم‌های ابدی سینما با عنوان عشق به تاروپودش گره خورده و آن را پیش می‌برد. صباغ‌زاده قصه‌اش را خوب شروع کرده و آن را با ریتمی مناسب به نقطه عطف نخست می‌رساند. زوج جوانی که تماشاگر را به تماشای قصه زندگی خود دعوت کرده و فرازوفرود‌های آشنایی را به تصویر می‌کشند. استفاده از راوی هم نکته مثبتی برای فیلم و شیوه روایت آن به حساب می‌آید که از آن برای قصه‌گو‌تر شدن کار بهره گرفته شده که در ساختار فیلمنامه فیلم به خوبی جا افتاده است.

اهل سینما و تئاتر بودن این دو نیز ایده‌ای مناسب برای خلق شوخی‌های جذاب به نظر می‌رسد که در عین حال رگه‌های پررنگی از فانتزی دارد. «رمانتیسم عماد و طوبا» نگاه روانشناسانه‌ای به قهرمان‌های خود و سیر روابط آن‌ها داشته و در عین حال دست به آسیب‌شناسی هم می‌زند. موضوعی که در سینمای ایران به آن کمتر پرداخته شده و این فیلم از این حیث نمونه‌ای شاخص و درخشان به حساب می‌آید.

صباغ‌زاده برای جذاب‌تر شدن فیلم خود شوخی‌های بامزه‌ای را با تکیه بر ظرفیت‌های کمدی رمانتیک خلق کرده که حال و هوای شیرینی به فیلم بخشیده است. از طرف دیگر روی وجوه بصری فیلم خود نیز به خوبی کار کرده و از رنگ و به ویژه نور برای خیال‌انگیزتر شدن فیلم خود سود جسته که می‌توان آن را جزو نقاط قوت فیلم به حساب آورد. همان نکته‌ای که تماشای «رمانتیسم عماد و طوبا» را دلپذیرتر کرده و آن را به ذات سینما نزدیک می‌کند.

انتخاب بازیگر در کمدی رمانتیک‌ها از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار بوده و تنها اندک لغزشی می‌تواند کلیت کار را به خطر بیندازد. آن هم فیلم‌هایی از جنس «رمانتیسم عماد و طوبا» که با تکیه بر دو شخصیت اصلی خود پیش رفته و کاملا متکی به بازیگران خود است. صباغ‌زاده نقش‌های اصلی فیلم خود را به دو بازیگری سپرده که تا زمان تولید فیلم تجربه سینمایی زیادی نداشته و بیشتر در قاب کوچک تلویزیون حضور داشته‌اند. با این حال، شیمی رابطه عماد و طوبا با تکیه بر بازی خوب این دو قابل قبول از کار درآمده است. زنده‌یاد حسام محمودی به شخصیت عماد باورپذیری خوبی بخشیده و تماشاگر را به سمت خود می‌کشاند. در طرف دیگر، الناز حبیبی در نقش طوبا قرار دارد که به خوبی از فیزیک و میمیک چهره‌اش برای جان بخشیدن به نقش بهره گرفته و بازی درخشانی را ارایه کرده است. تا جایی که برای نخستین‌بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر شده است. البته نمی‌توان از گروه بازیگران «رمانتیسم عماد و طوبا» گفت و از کنار زنده‌یاد علی انصاریان عبور کرد. بازیگری که در نقشی مکمل خوش درخشیده و آخرین فیلم سینمایی‌اش، نوید حضور بازیگری توانا در عرصه سینمای ایران را می‌داد.

«رمانتیسم عماد و طوبا» از آن دسته فیلم‌هایی است که قابلیت ارتباط با طیف‌های مختلف سنی به خصوص زوج‌های جوان را داشته و لحظات شیرینی را برای مخاطبان خود رقم می‌زند.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سهم سازمان سینمایی از نمایشگاه کتاب
  • سهم انجمن سینمای جوانان ایران و سازمان سینمایی از نمایشگاه کتاب
  • حضور فارابی با ۱۶ عنوان جدید در نمایشگاه کتاب
  • حضور پررنگ بنیاد سینمایی فارابی در نمایشگاه کتاب
  • حضور انتشارات بنیاد سینمایی فارابی با ۱۶ اثر جدید در نمایشگاه کتاب
  • ۴ رمان مریلین رابینسون، نویسنده محبوب داریوش مهرجویی در نمایشگاه کتاب
  • بنیاد سینمایی فارابی، ۱۶ عنوان کتاب جدید را در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌کند
  • خزاعی: انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم
  • جزئیاتی تازه درباره آخرین عاشقانه زنده‌یاد حسام محمودی
  • بیکاری سینماگران ربطی به رونق اقتصاد و فروش فیلم‌ها ندارد